Pitkästä aikaa sinivalkoinen kattaus näin itsenäisyyspäivän lähestyessä ja eräänlaisen juhlakauden alkaessa! Esillä oleva kattaus ei aivan itsenäisyyspäivään sellaisenaan kuitenkaan sovi. Vaihtaisin kukat ainakin
sinisiin ja/tai valkoisiin. Lautasten siniset kukkakuviot ovat kovin hallitsevia, jota kyllä hillitsee siellä täällä astioissa näkyvä ruskea pinta. Sinisen värin parina on liinassa kullanruskea raita. Servietit on suunniteltu kyseiselle astiasarjalle. Aluksi minusta kattaus näytti kovin runsaalta, ehkä levottomaltakin, mutta annoin kuitenkin sen olla tavallaan, ja lopulta ihan pidinkin siitä.
Tee- ja kahvikannut poikkesivat tyystin lautasten kuvioinnista ja
olivat täysin valkoiset koristeenaan hillitty sininen koristeviiva.
Kannut kuuluvat samaan astiastoon kuin kukalliset lautasetkin.
Muki on katettu jälleen jälkiruokateetä tai -kahvia varten. Alustana on pieni valkoinen "kulho", joka ei vie paljoa tilaa, mutta antaa kattaukselle huolitellumman sävyn. Syvä lautanen on melko poikkeuksellisen mallinen, mutta salaattilautasena puolustaa hyvin paikkaansa.
Vaihdoin kukalliset servietit valkoisiksi. Muutin myös servietin mallia.
Kattauksen ilme tuli maltillisemmaksi, tosin tunnelmakin muuttui.
Ovaali tarjoiluvati kuin myös kastikeastia hallitsevat kattausta keskellä pöytää.
Kuvauksia tehtäessä olivat minisyklaamit parhaassa kukassaan.
Erityisesti ihastuin syklaamin ja kukallisen kulhon yhdistelmään.
Ne olivat kauniit sellaisenaan esimerkiksi tummalla puupinnalla.
Valkoisin servietein somistettu kattaus.
Syklaamintupsukat pöydällä, lasien vieressä, ovat "pisteenä iin päälle".







Ei kommentteja:
Lähetä kommentti