Mökillä, huvimajan tummalla jykevällä pöydällä, on japanilaisen
keramiikkataiteilijan suunnittelemassa maljakossa nippu kuivattua
pellavaa. Kyseinen maljakko, Arabian tuotantoa muuten, tuli hankittua
viime keväänä erityisesti japanilaisia ikebana-asetelmia ajatellen.
Olen vähentänyt mökillä kovastikin tavanomaisten pöytäliinojen
käyttöä, varsinkin huvimajassa. Tummat bambutabletit erottuvat
juuri ja juuri tummalta pöydältä lautasten alta. Kattauksen kokonais-
vaikutelma maljakkoineen on varsin pelkistetty. Vaihteeksi hyvä niin!
Yksivärinen vaalea Pentikin astiasarja istuu hyvin kruusailemattomaan
kattaukseen.
Japanilaishenkistä tunnelmaa. On tai ei, jälkiruokatee, useimmiten
meillä siis kaktustee, tarjoillaan tällä kertaa sangattomasta kupista.
Hyvää teehetkeä luonnon keskellä - kiireettä!
















