Alkuillan teehetki on katettu mökillä mansikka-aikaan keskelle nurmikkoa - poikkeuksellisesti.
Pöytä ja tuolit päivänvarjoineen kannettiin paikalle. Kaappien kätköistä etsittiin pitkästä aikaa
Kerman Saven tummanruskeaa astiasarjaa. Teekupit ovat muhkeat, teekannut ottavat helposti
kattauksen koko huomion.
Serviettirenkaana on kesäiseen tapaan paperinarusta virkattu "kukka". Pieni pilkullinen sokerikko
on mieleenpainuva muisto sukulaistädiltä.
Herkullista kardemummakakkua opettelin tekemään puolikkaan annoksen. Tuloksena helpommin
tarjottavat ja syötävät kakkupalat.
Kaiken kruunaa näyttävä, hulmahteleva pöytäliina, kangas Pentikin tuotantoa jonkin vuoden takaa.
Päivävarjon alla oli hyvä juoda teetä, herkutella mansikoilla ja muistella menneitä...