Ystävänpäivän lähestyessä haluaa pöytäänkin kattaa jotain herkkää.
Ensimmäinen valinta oli pöytäliina: pienikuvioinen, beesin ja viinin-
punaisen yhdistelmä. Suosikkiliina! Sopii syksystä pitkälle kevääseen.
Mitä erilaisimmat astiasarjat sopivat sen yhteyteen!
Parhaimmillaan kuitenkin joulun aikaan.
Villiruusu-astiasarjan koristeina ovat herkät, roosanväriset kukat sekä
voimakkaanväriset, tummanvihreät lehdet.
Uutta kattauksessa ovat Iittalan Lempi-sarjan lilanväriset lasit. Sopivan
kookkaat. Matala kanta nostaa lasin vähän irti pöydästä. Väri, tumma lila,
antaa kattaukseen ryhtiä liinan kuvioinnin ja villiruusujen lomaan.
Asetelmaan on avattu kevään ensimmäiset tulppaanit apposen auki.
Lehdetkin on kokonaan poistettu. Vain tulppaanien väri hallitsee
kattausta. Oli tosin tarkoitus, että kukat olisivat olleet lähempänä
roosaa kuin mitä ne nyt kattauksessa ovat. Luonnossa kukat ovat
maltillisemman väriset kuin kuvassa.
Pentikin lilanväriset, lasiset neliölautaset monen vuoden takaa
saattoi ottaa myös mukaan kattaukseen, lasin kaveriksi.
Pienet kukkamaljakot yhdellä ja kahdella tulppaanilla.
Pienikin kakkupaperi herkistää asetelman.
Hyvää Ystävänpäivää!