Alkusyksyn kattaus syysauringon paisteessa. Ulkona ruskan ensimmäiset merkit ovat jo
näkyvissä. Iso maksaruoho, tuo syksyn ilo, kuten ystäväni kauniisti asian ilmaisee, on jo
päästänyt värikkyytensä valloilleen. Ruutuliina ja värikkäät astiat täydentävät toisiaan.
Pihan kasveista pienen mustikkapensaan lehdet pukeutuivat
ensimmäisenä syysasuun.
Astioiden värikkyys kirkastaa kattauksen ilmettä.
Kukat muistuttavat menneestä kesästä.
Sama serviettimalli aina vaan, sopii lähes kaikkeen...
Lautasten koristelussa mukana syksynkin värejä...
Maksaruoho ja kukat. Yhdessä...
Alkusyksystä piha vielä viheriöi, vaikka monet oksat lehtineen
olivat jo siirtyneet syyskauteen.
Syyssatoa ikebana-asetelmana
Asetelmaa tehdessä mangoldia oli itselleni käytännössä aivan uusi tuttavuus.
Samoin lehtikaali, jonka lehdet todella hurmasivat. Punainen väriläikkä käsittää chiliä ja
paprikaa. Kukkakaali ja lehtipersiljarypäs tasoittavat voimakkaan vihreän ylivaltaa.
Keventävänä yksityiskohtana keikkuu kaiken yllä sipulin hentoinen verso.
Hyvää syksyn jatkoa!