maanantai 2. huhtikuuta 2012
Pääsiäistunnelmaa
Viime vuoden pääsiäiskattaus oli bloginimeltään Keltaista tulvillaan.
Nyt on vuorostaan vihreä pääosassa.
Vihreät salaattilautaset ja "pääsiäisruoho" muodostavat kattauksen rungon.
Astiasarjan erikoisuutena on lautasten suippo muoto. Salaattilautasten lisäksi on pöytään
katettu valkoiset, vihreiden koristeviivojen somistamat ruokalautaset, joiden leveys on peräti
34 cm. Täten leipäasetteja ei mielestäni tarvittu, eivätkä ne olisi pöytään oikein mahtuneetkaan.
Pääsiäiskoristeetkin tarvitsivat oman tilansa.
Keskipöytää hallitsee perinteinen "ruoho", tosin vehnänoraasta kasvatettu, kuten viime
vuosina meillä yleensäkin. Lilan värinen höyhentupsukka, vähän jo vuosien varrella
haalistunutkin, pääsee kuitenkin komeilemaan keskelle pöytää. Varsin elinvoimaisen oloinen,
korkea "ruoho" korvaa kukka-asetelman.
Pääsiäiskukko luo valvovaa silmäystään teekuppiparien katveessa.
Kuppien koristeena hennonvärinen päivänkakkara. Servieteiksi
valitsin keltaiset, ohuet servietit luomaan valoisaa pääsiäistunnelmaa.
Vihertävät ruokaservietit taittelin suippenevien lautasten
ehdoilla mahdollisimman hyvin niihin sopiviksi.
Kunkin ruokailijan eteen, viinilasin viereen, asettelin täysin avatun,
matalan tulppaaninkukan.
Serviettitaitos levensi jo ennestäänkin leveää lautaskokonaisuutta,
mutta se sopi mielestäni kuitenkin hyvin koko kattausta ajatellen.
Oliiviveneet oliivikoristeisin ottimin.
Serviettitaitos viimeisteli tarjoiluvadin ja -lautasen muodostaman kokonaisuudenkin.
Vihreä viinilasi ja vihreä salaattilautanen, toinen toisensa tukena.
Kananmunan mallisille kynttilöille löytyi kaapistosta veikeät
aluset, joiden vihreät sisäosat istuivat hyvin kattaukseen.
Hyvää Pääsiäistä!
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)













Ei kommentteja:
Lähetä kommentti