keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Kattausiloa arkeen





                               Mikä kotikeittiössä näin syksyn edetessä tuntuu  hyvältä?
                               Perinteiset syksyn merkit! Ruutuliina. Lämmin tummanpunainen.
                               Isomaksaruohon kukat kera vuorenkilven lehtien. Astioissa
                               roosaa, syksyyn sopivaa punaista, tumman vihreää. Uutena pienenä
                               yksityiskohtana lasin jalkaosan pinkki sävy. Katseenvangitsija!
                                          













                          Pullojukka on  lomalta mukaan tarttunut tuliainen. Pääsi tuota pikaa
                                           tuomaan vehreyden tunnelmaa keittöön.


                        Syksyisen aamiaiskattauksen runkona ovat voimakkaan punasävyiset
                        asetit. Todella käyttökelpoiset erimallisten kuppien kanssa! Tällä kertaa
                        kuppina on aina syksyyn ja talveen sopiva Pomona-muki vuosien takaa.

                           


                              





                          Vaalea, vihreäkoristeinen, melko kookas lautanen on yksi suosikeista.
                          Sopii hyvin niin jouluun kuin juhannukseenkin. Pitkään lepovuorossa
                          olleena  otettiin nyt syksyiseen kattaukseen mukaan. Ruskeakoristeinen,
                          ilmeisesti kiinalainen annoskulho sopii niin salaatin kuin liemiruoankin
                          tarjoamiseen.

           
                                          Tummanvihreä lasi antaa lisäryhtiä kattaukseen.
                                                                 

  

                                Pentikin vihreä tuikkulasi sekä kaunis lasivati luovat omalta
                                                    osaltaan syksyistä tunnelmaa.
                                                     
                                                        


                                            Jouluun on aikaa enää pari kuukautta!

Ei kommentteja: