maanantai 7. lokakuuta 2013

Ruskavärien juhlaa





                            Krysanteemien syksyiset värit kutsuvat aterioimaan ja nauttimaan
                            pöydän antimista. Tänä syksynä on saatu ihailla upeaa ruskaa niin
                                                    Lapissa kuin Etelä-Suomessakin.
                 
               

                                  Lautasten syvänpunainen koriste on vahva syystunnelman luoja.
                                       Kyseinen astiasarja kuuluu suosikkeihini juuri näin
                                                          syyskaudella aina jouluun asti.



                                Kangasservietit on kietaistu vain rullalle ja aseteltu leppeästi
                                                                lautasen kulmalle.



                           Kaappien kätköistä löytyivät myös tunnelmaan sopivat kristallilasit.
                                   Ruskeat. Todella harvoin käytetyt. Että oli aikakin saada
                                                          ne mukaan kattauksiin!




                     Keltapohjainen, vaahteranlehtikoristeinen, arviolta 50 vuotta vanha liina
                     löytyi  kaapin perukoilta remontin myötä. Liinan voi käyttää toisinkin päin
                     valkopohjaisena, keltaisin lehtikoristein. Ehkä se olisikin ollut  se "oikea" puoli!
                     Valitsin värikkyyden takia kuitenkin oheisen, keltapohjaisen vaihtoehdon.






                                Jälkiruokateen tarjoiluun on katettu saman astiasarjan teekuppi.
                                                                 Väriä riittää...










                                                   Antoisaa, värikylläistä ruska-aikaa!


Ei kommentteja: