perjantai 14. helmikuuta 2014

Herkkä helmikuinen kattaus





                            Ystävänpäivän lähestyessä haluaa pöytäänkin kattaa jotain herkkää.
                            Ensimmäinen valinta oli pöytäliina: pienikuvioinen, beesin ja viinin-
                            punaisen yhdistelmä. Suosikkiliina! Sopii syksystä pitkälle kevääseen.
                                         Mitä erilaisimmat  astiasarjat sopivat sen yhteyteen!
                                                Parhaimmillaan kuitenkin joulun aikaan.
                                                                 

                         Villiruusu-astiasarjan koristeina ovat herkät, roosanväriset kukat sekä
                                                voimakkaanväriset, tummanvihreät lehdet.



                          Uutta kattauksessa ovat Iittalan Lempi-sarjan lilanväriset lasit. Sopivan
                          kookkaat. Matala kanta nostaa lasin vähän irti pöydästä. Väri, tumma lila,
                          antaa kattaukseen ryhtiä liinan kuvioinnin ja villiruusujen lomaan.


                          Asetelmaan on avattu kevään ensimmäiset tulppaanit apposen auki.
                          Lehdetkin on kokonaan poistettu. Vain tulppaanien väri hallitsee
                          kattausta. Oli tosin tarkoitus, että kukat olisivat olleet lähempänä
                          roosaa kuin mitä ne nyt kattauksessa ovat. Luonnossa kukat ovat
                                               maltillisemman väriset kuin kuvassa.



                               Pentikin lilanväriset, lasiset neliölautaset monen vuoden takaa
                                    saattoi ottaa myös mukaan kattaukseen, lasin kaveriksi.
                                   
                                  





                                      Pienet kukkamaljakot yhdellä ja kahdella tulppaanilla.
                                        


                                                Pienikin kakkupaperi herkistää asetelman.

                                                           Hyvää Ystävänpäivää!   


Ei kommentteja: