keskiviikko 9. helmikuuta 2011

Keltaisesta vaaleanpunaiseen



Ensimmäinen kevätesikko. Upea, voimakkaan keltainen. Se kirvoitti etsimään astiakaapista keltaiset kukanmalliset lautaset ja tekemään niistä kattausta. Mikä piristävä valoisuus tulvahtikaan keittiöön!   Kaikesta ihanuudesta huolimatta  panin aterian jälkeen kukkalautaset vielä astiakaapin takaosaan odottamaan varsinaista keltaista kautta lähempänä pääsiäistä. Maaliskuun puolella.







 
Helmikuun ensimmäinen päivä avaa meillä perinteisesti vaaleanpunaisen kauden, mitä arkiaamujen kattauksiin tulee. Villiruusukoristeisen astiaston puurolautaset ja teekupit tuntuvat todella kauniilta, kevättä enteileviltä näin joulun jälkimainingeissa. Toisaalta kyseinen astiasto on väreiltään varsin voimakas, niin että muutaman viikon aikana siihen ehtii jopa kyllästyäkin. Mutta sittenhän voi jo vaihtaakin keltaiseen kauteen.



                                                   
Kyseiset villiruusukuvioiset astiat kuvasin myös ruokailutilan pöydänkulmalla, jossa korostuu myös kevään ensimmäisistä tulppaaneista tehty asetelma viininpunaista pöytäliinaa vasten.



Ei kommentteja: