Pakkasten paukkuessa ja kevään antaessa vielä vähän odottaa itseään palaan viime syksyn kuviin. Oranssinkeltaiset unikot hallitsevat syksyistä kattausta. Vierailta saatu syyskimppu oranssinvärisin kehäkukin toistaa pirteällä tavalla lautasten unikoiden värimaailmaa. Lasisissa minikulhoissa olevat ruusunkukatkin terästävät vielä oranssista vaikutelmaa. Unikko-astiasarjaa olen tähän mennessä käyttänyt vain pääsiäisen aikaan yhdessä yksiväristen keltaisten kippojen kanssa. Ihastuin todella unikoihin syysaikaankin. Kiitos tuliaisten!
Tummanruskea keraaminen myslipurkki vuosien takaa on päässyt myös kuvaan mukaan. Sillä on vakiopaikka keittiön pöydällä kaiken aikaa. Jos vain mahtuu. Ja kahden hengen taloudessa, normaalissa arjessa, kyllä mahtuu.
Syyskaudella käyttämistäni astiastoista ehdoton ykkössuosikkini on oheinen hedelmäkuvioinen, klassisen tyylinen astiasarja. Syyskauden sunnuntaiastiasto. Tulee sitä otettua käyttöön toki muinakin päivinä, ikäänkuin varkain. Kun se on niin ihana! Nyt suosikit ovat levossa aivan syyskuulle saakka. Miten sitten tuntuukaan hyvältä ottaa se käyttöön pitkän tauon jälkeen! Tämä koskee kaikkia muitakin astiastoja eikä vain suosikkia.
Lepo tekee kaikille hyvää!
Hedelmäastiasto ei hyljeksi uudenmallisia kulhoja eikä asettejakaan. Niillä voi uudistaa kattausta. Ja taas vähän leikitellä.





2 kommenttia:
Aivan ihania kattauksia! Rupesin itsekkin jo miettimään, josko pitäisi uhrata vähän enemmän aikaa ruokapöydän laittamiseen.
Ihastuin siihen "Oksa-ikebanan". Mikä hauska idea saada pöytään väriä ja ilmettä ihan tavallisesta oksasta. Pitää varmaan kokeilla!
Anonyymi:Kiitos kommentistasi! Lämmittää mieltä, kun pidit kattauksistani. Hyvää kevättä kauniiden kattausten parissa!
Lähetä kommentti