Viime kuukausien kattaukset ovat useimmiten olleet keltaiseen tai vihreään sävytettyjä. Kesän edetessä kaipasin jo mökillä kattauksiin vähitellen muitakin värejä, lähinnä roosaa tai syvänpunaista. Kotona keittiön pyöreä pöytä sai kokea ensimmäisenä värinvaihdon: ruutuliinan ja roosanväriset astiat, jotka ovat olleet melko pitkään levossa. "Lepo tekee kaikille hyvää" on todettu ennenkin. Nyt esille otettu astiasarja tuntuu taas kuin uudelta. Minulla on taipumus ihastua aina vaan uudestaan ja uudestaan aiemmin hankittuihin astioihin. Ko. astiasarja on ollut lauantaiastiastona viime syys- ja talvikauden. Kukallisen ja melko kookkaan ruutukuvion yhdistäminen tuntui myös hyvältä.
Kuvan sitruunamelissan oksan somistama piirakka on tehty kotona sähköuunissa. Aika hyvää sekin oli, jätskin kanssa varsinkin. Ei ollut menekkivaikeuksia tälläkään kertaa!
Lounaskattausta elokuisessa arjessa.
Astiaston varsinainen salaattilautanen on vaihdettu uudentyyliseen, "lennokkaampaan" annoskulhoon. Valkoinen väri palkitsee niin pienenä annoskulhona kuin suurempana tarjoiluvatinakin.
Hyviä syyskesän kattauksia, ruuduilla tai ilman!








Ei kommentteja:
Lähetä kommentti