keskiviikko 15. helmikuuta 2012

Ystävänpäivän kattaus



                        Roosanvärinen kukallinen astiasto haastoi tekemään roosansävyisen kattauksen.                  
                         Ystävänpäivään,  iltapalalle, neljälle hengelle. Kenties vaikka keväiseen iltaan.


                        Keittolautasta koristavat roosanväriset villiruusut sekä todella voimakkaanvihreät lehdet.
                        Varsinaisena ruokalautasena on kookas, vanhan roosan värinen ranskalainen lautanen,
                        jonka pintaan on jäljitelty ikään kuin ajan patinan tuomia jälkiä. Lautasen  iso koko tuntui
                        viehkeältä juuri siksi, että tarjottavana olisi vain joitakin pieniä  herkkupaloja, ei varsinaista
                        ateriaa.


                                   Sagaformin lilansävyiset punaviinilasit olivat kattauksen "se juttu".
                                                      Varsinkin lasin varren "pallerot".







                                 Villiruusuastiastoon kuuluvia erikoisosia: kapeahko ovaali tarjoiluvati
                                              sekä tarjoilukulho, joka on kiinni aluslautasessaan.



                                      Astiaston korkea  hedelmävati komeilee kattauksen keskellä,
                                               seuranaan pienet  kannelliset tarjoilukulhot.

                                    

   
                             Kukin ruokailija sai oman minikulhoon asetetun ruusunsa viinilasin viereen.



                                 Iltavalaistuksessa kattauskokonaisuus saa uuden värisävyn.

                                                           Hyvää Ystävänpäivää!

                                              

Ei kommentteja: