Aamiainen kevättalven sunnuntaiaamuun.
Päivä näin helmi-maaliskuun taitteessa on jo pari tuntia pitempi. Kevät on tulollaan. Pääsiäiseen on kuitenkin vielä matkaa. Sinireunainen, todella mielenrauhaa ympärilleen luova astiasarja otettiin kaapin kätköistä esiin. Liinakin löytyi kuin ihmeen kaupalla, pikkuruudullinen, tismalleen samanvärinen kuin lautasen reunakoriste. Tulppaanien sekä tuoremehun keltainen väri kiinnittää huomion. Ei voi olla kiinnittämättä! Keittiöön tultaessa tulppaanit oikein tulvahtavat tulijaa vastaan. Kukat ovat kahdessa maljakossa: korkeammassa sekä pienessä matalassa maljakossa, Pentikin Vekki-sarjaan kuuluvia molemmat.
Tumma, keraaminen purkki poikkeavuudestaan huolimatta pääsi kattaukseen mukaan. Onhan se myslipurkki!
Kuppien koristeena on oranssinkeltainen tulppaani.
Tulppaani esiintyy myös joissakin pienemmissä lautasissa.
Puurolautaselle kyytipojaksi mustikoita pakasteesta. Mökiltä kerättyjä.
Sunnuntaikattauksessa - kananmunaa - tietysti!
Leikkelelautasenkin värit sulautuvat ympäröivään värimaailmaan.
Kyseiseen astiastoon kuuluu myös parikymmensenttinen ns.syvä salaattilautanen.
Todella monikäyttöinen. Lasten lautasena, aikuisillakin näppäränkokoisena puuro- tai välipalalautasena kuin myös keitto- tai salaattilautasena.
Antaa kattaukselle mukavaa ilmavuutta ruokalautasen kanssa katettuna.
Keltaista tulvillaan. Avautuneet tulppaanit olivat kattauksen pääosassa.
Keltainen auttaa kevään odottelussa.
Keväisenä tuliaisena saatu kevätesikkokori.
Koristeperhonen tuo tervehdyksensä esikon lehdeltä.










2 kommenttia:
Onpa ihanan raikas kattaus. Ja keväinen tuo keltanen. :)
t. Suski
Anonyymi: Ainahan se lämmittää mieltä, kun blogin kattauksesta pidetään! Itsekin pidän siitä tosi paljon. Kattausintoa kevääseen!
Lähetä kommentti