lauantai 9. kesäkuuta 2012

Valkoinen kesäinen aamiaiskattaus





                          Valkoinen liina kirvoitti valkoiseen kattaukseen. Koko pitkän talvikauden
                          tulee katettua mitä erilaisimmilla astiasarjoilla ja liinoilla. Valkoinen kattaus
                          korostaa ympäröivän kesän vehreyttä ja raikkkautta. Rauhoittaa mielen
                          nauttimaan kesäisestä aamuhetkestä.
                        



                                   Lautaset poikkeavat hieman tavanomaisista. Ne ovat aika syvät,
                                                            reunat kauniin kaarevia.



                      Pihasyreenit on tällä kertaa aseteltu lasiseen, pyöreäpohjaiseen, yksinkertaiseen
                      maljakkoon. Lasiset astiat yleensäkin kuuluvat mielestäni kesään. Luovat kevyen
                      olon koko kattaukseen.


             
                         Tällä kertaa on yksi syreenin kukkaterttu laitettu maljakkoon veteen upottaen
                          " ylösalaisin " ! Muiden syreeninoksien varret eivät tällöin juurikaan näy, vaan
                          kukkaterttu toimii vesiosan koristeena, puhumattakaan siitä, että kukat
                          näyttävät vedessä tavallista suuremmilta! Syreenien tilalla voi käyttää 
                          toki muitakin kukkia vastaavalla tavalla, esimerkiksi keväiseen aikaan tulppaaneja.
                          Niistä saa näyttäviä asetelmia!

                          Pöytäliinakankaaseen on jo valmiiksi kangasta valmistettaessa kiinnitetty
                          valkoisia kukkia. Kullankeltaiset kukkavarret on ikään kuin applikoitu kiinni
                          valkoiselle pohjalle.




                                                                Valkoinen on kaunista!



2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Blogiasi oli todella ihana katsoa sekä lukea, tuli hyvälle mielelle!

Kattaukset oli tehty taidolla ja hyvällä maulla!

Tekee mieli lähteä astiaostoksille :)!

Hyvää kesän jatkoa ja jään odottelemaan uusia kattauksia!

Astiakaappi kirjoitti...

Anonyymi:Kiitos kommentistasi! Tuli myöskin hyvä mieli minulle sitä lukiessani! Hyvää kesän jatkoa! Palataan kattausblogeihin kesätauon jälkeen.