lauantai 1. syyskuuta 2012
Sinivihreää syyskesän kattaukseen
Syyskesän kunniaksi sinivihreä kattaus. Alkukesästä on tullut käytettyä
kattauksissa paljon keltaisia sekä vaaleanvihreitä astioita. Kesän kääntyessä
vääjäämättä syksyyn kaipasin tummia sävyjä myöskin kattaukseen.
Mökillä pitkähkön terassin päädyssä on eräänlaisista pölkyistä tehty
pieni pöytäryhmä. Kovin usein ei siinä tule keskikesällä syötyä,
mutta näin loppukesällä, kun auringon valo siivilöityy mukavasti puiden välistä,
paikka tuntuu hyvin suojaisalta.
Pitkä, valkoinen verho pääsi juhlistamaan pöytäryhmää.
Vihreät istuintyynyt tekivät olon mukavammaksi.
Sinistä ja vihreää. Pentikin tumma, sinivihreä astiasarja jonkin
vuoden takaa sopi hyvin syyskattaukseen.
Sinivihreä Sagaformin Spectra-viinilasi täydensi kokonaisuutta.
Salaattikulhoksi löytyi mökin kaappien kätköistä tumman-
vihreää, tuhtia lasia oleva espanjalainen kulho.
Tarjolla on savustusuunissa kypsennettyä, Saimaalta saatua
kalaa kera katajan ja lepän oksien.
Näin karulta näyttää pöytäryhmä ilman kattausta.
Oma viehätyksensä siinäkin!.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)








Ei kommentteja:
Lähetä kommentti