tiistai 18. syyskuuta 2012

Pelkistetympää kattausta mökillä






                            Mökillä, huvimajan tummalla jykevällä pöydällä, on japanilaisen
                            keramiikkataiteilijan suunnittelemassa maljakossa nippu kuivattua
                            pellavaa. Kyseinen maljakko, Arabian tuotantoa muuten, tuli hankittua
                            viime keväänä erityisesti japanilaisia ikebana-asetelmia ajatellen.
                            


                          Olen vähentänyt mökillä kovastikin tavanomaisten pöytäliinojen
                          käyttöä, varsinkin huvimajassa. Tummat bambutabletit erottuvat
                          juuri ja juuri tummalta pöydältä lautasten alta. Kattauksen  kokonais-           
                          vaikutelma maljakkoineen on varsin pelkistetty. Vaihteeksi hyvä niin!




                           Yksivärinen vaalea Pentikin astiasarja istuu hyvin kruusailemattomaan
                           kattaukseen.




                                 Japanilaishenkistä tunnelmaa. On tai ei, jälkiruokatee, useimmiten
                                 meillä siis kaktustee, tarjoillaan tällä kertaa sangattomasta kupista.
                                 Hyvää teehetkeä luonnon keskellä - kiireettä!
                         





Ei kommentteja: