lauantai 23. elokuuta 2014

Mökillä inkaliljan lumoissa





    Heinäkuinen kattaus mökillä huvimajassa. 

    Tuhdit vihreät kulhot ovat espanjalaista jätelasia. Ne ovat olleet ehdottomia suosikkejani 
    jo vuosia. Pentikin paperinarusta tms. virkatuista  pöytätableteista olen pitänyt myös kovasti.
    Isot pöytäliinat ovat tänä kesänä jääneet paljolti  kaappiin.
   



    Inkalilja on todella ihastuttanut  mökillä ollessani tänä kesänä. Tavallisesti maljakkoon kerätään
    kesäisin luonnonkukkia, mutta tänä kesänä alkuviikot olivat erittäin kylmiä ja tosi sateisia, niin
    hyväkuntoisia kukkia ei yksinkertaisesti mökin lähiympäristössä ollut. Kunnan keskustassa,
    kukkakaupan vitriinissä loisti kuitenkin useita eri sävyjä iki-ihanaa inkaliljaa. Nyt oikein hehkutan
    sen puolesta, kun nautin niistä niin paljon.
  
   
 


                          Savipajan kupeista maistuu jälkiruokatee parhaimmalta. Niin se vain on.



                   Tomaatit hallitsevat yksinkertaista alkusalaattia, niin väriltään kuin maultaankin.























                                 Verkoilla aamulla saadut muikut kruunasivat päivän aterian.



                                Järven kimmeltäessä ruokakin maittaa. Ja mikä on maittaessa!




                                     Inkaliljaa kutsutaan myös prinsessaliljaksi, eikä suotta!



Ei kommentteja: