Heinäkuinen kattaus mökillä huvimajassa.
Tuhdit vihreät kulhot ovat espanjalaista jätelasia. Ne ovat olleet ehdottomia suosikkejani
jo vuosia. Pentikin paperinarusta tms. virkatuista pöytätableteista olen pitänyt myös kovasti.
Isot pöytäliinat ovat tänä kesänä jääneet paljolti kaappiin.
Inkalilja on todella ihastuttanut mökillä ollessani tänä kesänä. Tavallisesti maljakkoon kerätään
kesäisin luonnonkukkia, mutta tänä kesänä alkuviikot olivat erittäin kylmiä ja tosi sateisia, niin
hyväkuntoisia kukkia ei yksinkertaisesti mökin lähiympäristössä ollut. Kunnan keskustassa,
kukkakaupan vitriinissä loisti kuitenkin useita eri sävyjä iki-ihanaa inkaliljaa. Nyt oikein hehkutan
sen puolesta, kun nautin niistä niin paljon.
Savipajan kupeista maistuu jälkiruokatee parhaimmalta. Niin se vain on.
Tomaatit hallitsevat yksinkertaista alkusalaattia, niin väriltään kuin maultaankin.
Verkoilla aamulla saadut muikut kruunasivat päivän aterian.
Järven kimmeltäessä ruokakin maittaa. Ja mikä on maittaessa!
Inkaliljaa kutsutaan myös prinsessaliljaksi, eikä suotta!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti