sunnuntai 31. elokuuta 2014

Teekattaus Kerman Saven tapaan





    Alkuillan teehetki on katettu mökillä mansikka-aikaan keskelle nurmikkoa - poikkeuksellisesti.

    Pöytä ja tuolit päivänvarjoineen kannettiin paikalle. Kaappien kätköistä etsittiin pitkästä aikaa
    Kerman Saven tummanruskeaa astiasarjaa. Teekupit ovat  muhkeat, teekannut ottavat helposti
    kattauksen koko huomion.

    Serviettirenkaana on kesäiseen tapaan  paperinarusta virkattu "kukka".  Pieni pilkullinen sokerikko
    on mieleenpainuva muisto sukulaistädiltä.
 
    Herkullista kardemummakakkua  opettelin tekemään puolikkaan annoksen. Tuloksena helpommin
    tarjottavat ja syötävät  kakkupalat.

    Kaiken kruunaa näyttävä, hulmahteleva pöytäliina, kangas Pentikin tuotantoa jonkin vuoden takaa.









































                   Päivävarjon alla oli hyvä juoda teetä, herkutella mansikoilla ja muistella menneitä...

Ei kommentteja: