Loppukesän auringonpaistetta mökillä.
Alkukesä on usein katettu hennonvihreitä ja keltakukallisia astioita käyttäen. Kun kesä sitten vääjäämättä alkaa kallistua syksyyn, nousee voimakkaankeltainen kattaus suosikkiasemaan. Käyttöön otettiin sinipohjainen, keltakukallinen liina, Ranskan-matkan tuliainen.
Kerman Saven lautasten väri toistaa hyvin liinan kukkien väriä.
Varsinkin mökillä on kannellisista astioista hyötyä. Oheinen,
ilmeisesti marokkolainen Tagine-pata on erityisesti käytössä silloin,
kun huvimajassa herkutellaan letuilla. Parhaimmillaan pata on
toki valmistettaessa pohjoisafrikkalaisia herkkuja.
Ruskeat lasit ovat todella kauniit varsinkin näin syyskesällä,
voimakkaankeltaisten lautasten kera. Tiimarin valkopilkulliset servietit
luovat hauskan yksityiskohdan kattaukseen.
Arabian Koko-sarjan melko uusista keltaisista mukeista olen pitänyt kovasti.
Pentikin omenasarjan annoskulho puolestaan keventää kattauksen yksivärisyyttä.





2 kommenttia:
Tuosta pöytäliinasta tulee kyllä heti mieleen lämpöiset ja pimeät alkukesän illat. Sellaiset kuin Provencessa. Melkein voi kuulla aatojen pauhaavan. Ihana.
Kiitos kommentistasi! Niin vain sitä voi tehdä matkaa ruokapöydässäkin pelkän pöytäliinan voimalla.Hyvää syksyn jatkoa!
Lähetä kommentti