maanantai 1. lokakuuta 2012

Viininpunaista syksyyn





         
                Mökiltä lähtiessä saimme mukaan muutaman kauniin liljan oksan. Kotona ne
                pääsivät  oitis keittiön pöydän koristeeksi kera vihreäksi värjätyn harsokukan.
                                    Liljojen väri vain syveni  ja syveni päivä päivältä.
                              


                 Viininpunaisten liljojen kanssa samaan kattaukseen valikoituivat pienikukalliset
                 astiat, joiden reunat herkästi toistivat liljojen voimakasta väriä. Kyseinen astiasarja
                 on ollut levossa astiakaapin takaosassa joulusta lähtien. Nyt se tuntuu kuin uudelta.



                                   










                               Luumunvärinen, todella kookas Pentikin viinilasi vuosien takaa
                             pääsi pitkästä aikaa kattaukseen mukaan. Lasi kuuluu perinteisesti
                                                    mukaan syksyisiin kattauksiin.
                                  


                                            Tästä se syyskausi taas alkaa!




2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Syksyistä juhlaa tällainen "arkikattaus"

Astiakaappi kirjoitti...


Kiitos kommentistasi! Hyvää syksyn jatkoa mieluisten kattausten parissa!