sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Ruska-ajan kattaus







          Alkusyksyn kattaus syysauringon paisteessa. Ulkona ruskan ensimmäiset merkit ovat jo
          näkyvissä. Iso maksaruoho, tuo syksyn ilo, kuten ystäväni kauniisti asian ilmaisee, on jo
          päästänyt värikkyytensä valloilleen. Ruutuliina ja värikkäät astiat täydentävät toisiaan.


  
                                 Pihan kasveista pienen mustikkapensaan lehdet pukeutuivat
                                                          ensimmäisenä syysasuun.



                                       Astioiden värikkyys kirkastaa kattauksen ilmettä.




                                  
                                                  Kukat muistuttavat menneestä kesästä.



                                       Sama serviettimalli aina vaan, sopii lähes kaikkeen...



                                       Lautasten koristelussa mukana syksynkin värejä...




                                                    Maksaruoho ja kukat. Yhdessä...







                                Alkusyksystä piha vielä viheriöi, vaikka monet oksat lehtineen
                                                        olivat jo siirtyneet syyskauteen.




                                                        Syyssatoa ikebana-asetelmana

                    Asetelmaa tehdessä mangoldia oli itselleni käytännössä aivan uusi tuttavuus.
                    Samoin lehtikaali, jonka lehdet todella hurmasivat. Punainen väriläikkä käsittää chiliä ja
                    paprikaa. Kukkakaali ja lehtipersiljarypäs tasoittavat voimakkaan vihreän ylivaltaa.
                    Keventävänä yksityiskohtana keikkuu kaiken yllä sipulin hentoinen verso.
                           
                                                             Hyvää syksyn jatkoa!

Ei kommentteja: